Sunday, April 13, 2008

marika III..

keyifliydi valla - ne diyeyim ki.. Teknikten cok konseptiv iki ders vardi bugun.. Aslinda follower'in da o kadar pasif olmadigini gosterdi bize marika.. Bir de embellishment denilen, suslemelerden ornekler verdi.. Benim bu "artist hareketler yapamam" dusuncemi yumusatti biraz. Evet cok abartmayi vurgulamayi sevmiyorum ama muzige uyumlu olarak karsi tarafa duygularini hissettirebilmek guzel bir his.. Bu suslemeleri kendiniz icin degil, karsi taraf icin yapiyorsunuz dedi marika, oysa ben hep bir ucuncu kisi icinmis gibi dusunurdum - hosuma gitti.. Dialogun bir ucu olabilmek..

Teknik notlar:
- duz ileri adimlarda, ayak azicik aciga dogru gidiyor cunku duz atarsan topuga yer olmuyor.. Ama bu aci fazla degil. Ayrica her zaman bas parmagin yere gelecegini dusunerek adim atiyorsun.. O egimli baslangictan dolayi aciga basmiyorsun.. Aslinda bacaginda taa kasiktan gelen bir torsion oluyo.. One adim attiginda tamamen butun on ayaginla basiyorsun, partial olmamalisin..
- Dansa baslarken eger acik tutus tercihin varsa, bunu sinirini belli ederek saglayabiliyormussun..
- Ilk embrace cok onemli, dansin gidisatini belirliyor - kucumseme!!
- lead edildikten sonra onu yavaslatmak senin elinde.. Leader icin onemli olan kalcanin geldigi yer ve sen o konuda oyalanirsan, bir sonraki harekete gecemiyor olmasi gerekiyor leaderin..
- emballishment icin uc alternatif verildi:
a. birincisi cross yapmak.. Yani geriye giderken once one sonra arkaya, one giderken once arkaya sonra one.. bunu ocho yaparken de kullanabiliyorsun..
b. pike.. yere vurup kacirmaca.. Ileri giderken arkadaki ayakla iyi oluyo..
c. havada bacaklar.. bu calismasi garip ama uygulamada kolay oluyo.. En azindan bazi acilardan.. Ayagini asagiya bakarak dizinin hizzasinda kaldiriyor ve sonra dizin diger yanina atip indiriyorsun.. Cok hos - cok hos..

No comments: