Saturday, April 12, 2008

marika II..

"We all lose our balance. Important thing is not to give up and try to gain it back, instead of falling into it. Then we find our balance again. Isn't it like that in life too?"

Yogun bir workshop cumartesisi sonrasi, yorgun ama keyifli bir sekilde yaziyorum. Neler soylendi bugun not alacagim az sonra. Ama oncesinde yine tango dunyasinda ne kadar kucuk oldugumu hatirladigimi soylemek istiyorum.. O kadar cok sey var ki. Gelisen tek sey, soylenen seylerin icindeki yeni noktalar. Artik duyduklarim tekrarlanmaya basladi ve bir kismi vucuduma oturdugu icin, digerlerini benimsemem gerekiyor. Ama onlar gelirken, digerleri gidebiliyor - cok enteresan.. Kapali tutusu unutmaya basliyor olmam beni cok korkutuyor mesela..

Teknik notlar:
- Kapali tutusta 'connection'i saglamak icin kaburga kafesinin altini dusunmek lazim, gogus diye bakinca dikligi kaybediyor ve egilmeye basliyorsun..
- Iki ayak uzerinde dururken, sinirlarini denemek ve bir yuvarlak cizerek ekseninin limitlerini anlamak.. bu alanin tam merkez noktasi ise aslinda en rahat temas edecegin nokta oluyor..
- "cat walk" denilen durumda ise, omuzlar ve kaburga ile donerek, disassosiation'i saglamak (spiral fikrine devam).. marika'nin deyimi ile, daha seksi olmak icin yapiliyor, aslinda bir yandan da kapali tutusta, embrace'in esnekligini sagliyor.. Kontagi tamamen yuzyuze yapmak yerine, sag ve sol kaburgalar olarak dusunmeye baslayip, leaderin sundugu kol limiti icinde, kendi ozgurlugune sahip olmak...
- Donuslerle ilgili pratik yapmam gereken basit molinete hareketi.. Fazla diyecek birsey yok bu noktada..
- geri adimlarda "stretch your legs" derlerdi hep ben de uzanabildigim kadar uzanmaya bakardim.. Megerse onemli olan ne kadar uzaga gittigin deilmis :) (biliyordum bir terslik oldugunu). Kasik kemiginin oradan, hatta kaburga altindan bacagi geriye yollamak olarak tarif edebilirim sanirim bu durumu.. Boylece hem benim gidisim daha dengeli oluyor, durusumun dikligini bozmamis oluyorum, hem de karsiya yer vermis oluyorum adim atmak icin.. Ve geri adimlarda unutulmamasi gerekn nokta, kendini yerden itmek!! Yoksa seni karsi tarafin tasimasi gerekiyor ve cok korkunc bir follower oluyorsun :))
- bu "stretching legs" concepti back ocholarda da gecerli ve eksik.. Pivot ettikten sonra olabildiginca esnetmek lazim.. Ozellikle boleo yaparken cok yardimci oluyor bu..

No comments: